Lata dagar i Puerto Banus - part 3

Jag ser nu att det föll bort en del bilder från inlägget nedan. Undra om det beror på att bilderna är stora eller jag vet inte?

Här kommer de bilder som inte kom med iaf

Lata dagar i Puerto Banus - Part 2

Här kommer lite fler bilder på våra lata dagar vi hade i Puerto Banus.

Vi tyckte havet var galet kallt, trots det badade vi några gånger, så vi hängde mest vid poolen men en heldag vid havet hann vi med

Gårdagens detaljer

Klocka - Thailand
Armband - H&M och Spanien

Lata dagar i Puerto Banus - Part 1

Här kommer lite bilder på våra lata dagar i Puerto Banus.

Vi tog det väldigt piano på dagarna eftersom vi va ute sent på kvällarna så kroppen behövde vila och återhämtning och laddning för en ny kväll ;)

Kommer komma en del 2 snart för jag märkte att det blev en del bilder :)

Bea

Kalas och grillkväll i bilder

Igår var vi som sagt på kalas och grillkväll.

Först firade vi C´s mormor som fyllde år. Det bjöds på god mat och tårta och kaffe

Vi sjöng och hade paketöppning. Efter fikat tackade vi för oss och styrde bilen mot Kjelle och Jessica

Hos Kjelle och Jessica satt vi och pratade och åt god grillad mat. Det var jätte trevlig och vi kom fram till att det var 1½ år sedan jag träffade dom, galet!!

Tack så mycket för en jättetrevlig kväll!

Sunny sunday

Hej hej!

Idag tog vi en rejäl sovmorgon, fast det är inte så konstigt när vi kom hem runt 3 inatt.
Sen vi vaknade har vi kollat lite på sim VM, sjukt roligt att Therese Alshammar vann guld, stort grattis till henne!!

Har även hunnit äta frukost, har en ny grej jag bara måste äta till frukost varje dag

Fitness flingor, skivad banan och mjölk. Mums!

Nu ska vi snart packa ihop våra grejer för imorgon åker vi iväg på nästa stop på vår semester nämligen C´s familjs landställe i Lövskär som ligger i Hälsingland. Ikväll ska vi på matchen

Freedom in a picture

Jag älskar den här bilden som miss D har tagit på mig.

Den visar mig när jag är som allra lyckligast.
I en solstol på stranden i ett varmt land med en bra bok och havet som brusar i bakgrunden.

Skaldjurskväll

Innan vi åkte på semester hade jag och C en mysig skaldjurskväll tillsammans.

Jag hade varit iväg och handlat godsaker i affären och bjöd honom på färsk hummet, räkor och frukt. Mycket uppskattat och galet gott!

Kalas och grillkväll

Hej hej!

Idag vankas det kalas för C´s mormor och sedan ikväll är vi bjudna på grillning hos Kjelle och Jessica. Var jättelänge sen vi träffade dom så det ska bli roligt :) Eftersom dom bor en bit bort kör jag nyktert idag och tar med mig kameran och fotar istället ;)

Nu är det bäst att jag slänger mig i duschen så jag slipper stressa!
Ha en underbar lördag

Fredagsmys

Sällskapsspel

När vi var i Spanien hade Macke med sig ett sällskapsspel.
Jag är lite sucker för sällskapsspel och spelar gärna om någon annan vill och detta spel var bland det roligaste jag spelat ever!

Cranium heter det och är en blandning av charader, skissa och gissa, frågesport och ordlekar.

Tror aldrig jag har skrattat och varit så svettig av inlevelse i ett spel förrut haha.
Tårarna sprutade av skatt så jag rekommenderar verkligen er att köpa detta om ni gillar att spela spel!

Vi ska åka och köpa det på måndag så vi har något att spela på vår vecka i Lövskär.

Boende i Puerto Banus

Vi valde att bo i en lägenhet vi fick tag på på internet som låg i Puerto Banus.
Nu i efterhand hade vi väll kanske inte valt just Puerto Banus utan Marbella men lägenheten var fantastisk!

Den var på 180 kvm och hade en terass på 60 kvm. Det fanns 3 sovrum och två badrum vilket var nödvändigt eftersom vi var så många.

Denna lägenhet var dyrare och vi la ca 21 000 kr på den, det finns betydligt billigare lägenheter att hyra men är man som vi var 7 stycken så blir det inte speciellt dyrt ändå.

Hela området var inhängnat vilket kändes tryggt och det var en helt galet underbar trädgård som omgav husen och poolerna.

Här är lite bilder på själva lägenheten som vi fotade lite hastigt och lustigt 5 minuter innan vi åkte hem

Freaky friday

Hur har ni det?

Jag har det bra, känns bara väldigt tråkigt att ha lämnat ett underbart Spanien med 40 grader för ett blåsigt och betydligt svalare Sverige...
Men men, det är det som är lite av tjusningen i att åka på semester, man kommer hem igen för att planera en ny resa ;)

Tror inte ens vi hann checka in på flygplatsen igår innan vi började spåna på nya resor haha men så är vi! Vi älskar att spara pengar och att slösa pengar men vi väljer att inte slösa pengar på onödiga saker för att istället lägga dom på det vi älskar och det är att resa.

Hur som helst, ska gå igenom alla bilderna från resan igen, ibland fotades det flitigt och ibland mindre flitigt så jag ska knåpa ihop lite bilder som inte är alldeles för hemska att visa upp här haha.

Ha en underbar fredag, vi ska snart iväg för att posta paket och köpa lite presenter.
Återkommer senare

Home sweet home?

Hej bloggen och alla läsare!

Som ni säker la märke till fungerade inte vårt internet i lägenheten. C gjorde hundratals försök innan jag fick inse att det inte skulle bli något bloggande :(

Men dessto mer har jag att blogga om nu ;)
Det blir ju aldrig samma sak att blogga om en resa i eferhand men nu har vi fortfarande lite mer än 2 veckor semester kvar så det kommer nog bli en hel del bloggande.

Kommer skriva mer imorgon för jag känner att jag måste få sömn. Har inte direkt varit mycket av den varan men jag har haft en helt otroligt underbar och rolig semester!!

Det har varit mycket skratt och galenskaper. Har som hastigast kikat igenom bilderna och det är inte många som är bloggvänliga haha men några får jag bjuda på!

Återkommer imorgon, sov gott

Två mysiga dagar

Hej hej!

Igår hade vi en mysig dag tillsammans med mina föräldrar men även själva.

Vi åkte aldrig och tränade på morgonen, istället besökte vi banken för lite ärenden och sedan växlade vi pengar för resan.

Därefter mötte vi upp mina föräldrar och åkte ut till Vaxholm där vi åt en underbar lunch på en uteservering. Jag åt strömmning med potatismos och lingon, hjälp vad gott det var!
Vi strosade runt lite innan vi åkte hemåt.

På kvällen blev det gymmet och därefter middag innan vi avslutade med att bubbla lite i jaccuzin är hemma hos min moster

Idag vaknade vi tidigare eftersom vi måste komma i säng i hyffsad tid ikväll. Vi åt frukost och sen åkte vi mot mamma och pappa. Mös lite med missarna, som jag saknar dom!
Sen tog vi våra saker och begav oss mot stranden. Vi låg i våra brassestolar och gottade oss en stund.
Sen åkte vi tillbaka och åt lunch innan jag och C tackade för oss och åkte hem hit igen.

Vi tog oss i kragen även idag och gick till gymmet. Sedan åt vi god indisk mat till middag och resten av kvällen har vi ägnat oss åt att städa upp efter oss och packa ihop det sista

Nu sitter jag och väntar på att mitt nagellack ska torka samt att C´s bror Johan ska komma hit och sova här.

Vi hörs imorgon från Spanien hoppas jag!

Beställning 1

Förra veckan gjorde jag en beställning från Nelly och denna vecka gjorde jag en till.

Detta kom med första vändan

Jättesnyggt linne från Nelly trend. Det sitter fint men hade jag fått välja hade jag gjort det lite längre framtill men det funkar ändå ;)

Denna packar jag med till Spanien så ni kommer nog få se den på under veckan!

Morgonträning

God morgon!

Idag ggick vi upp lite tidigare om vi ser till andra dagar då vi varit riktiga sjusovare ;)

Idag har vi bestämt att börja dagen med att gå till gymmet, var länge sen jag var där även om jag varit duktig med mina promenader. Har dock inte blivit promenader den senaste veckan eftersom allergin satte stop för det.

Nu sitter vi iaf och äter lite frukost innan vi ska bege oss.

Vad vi hittar på resten av dagen är oklart men uppdaterar lite senare, kanske till och med bjuder på några bilder även om jag ogärna visar mitt ansikte för hela världen just nu haha

Katastrof

De senaste dagarna har verkligen varit katastrof, både i mitt utseende och mitt bloggande.

I onsdags kväll och under torsdagen fick jag en allergisk reaktion på ett schampo jag provade vilket resulterade i att jag fick utslag i hela hårbotten, ansiktet och kroppen ner till midjan

Dessa dagar har verkligen varit hemska! Har inte velat visa mig ute men bölder i ansiktet och det har varit svårt att sova för det har gjort ont att ligga på kudden.

Med mitt dåliga humör har därför bloggen blivit lidande men ni förstår säkert!!

Nu har jag iaf ätit tabletter i några dagar och tvättat mig med Lactasyd för att torka ut bölderna så nu börjar jag se lite mer normal ut...
Kommer väll ha små röda fläckar ett tag till men allt är bättre än det har varit.

Det här vill jag aldrig mer uppleva, fy och blä!

Men nu ska det bli ordning på bloggandet och på torsdag lyfter vi mot Spanien och får jag ordning på internet där nere så blir det uppdateringar varje dag ;)

Bea

Steka pannkakor mitt i natten, det är seme...

img_0438 (MMS)

Steka pannkakor mitt i natten, det är semester det :) jag och kussen är ju bra roliga / Bea

Update me please

Hej hej!

Hela min tillvaro kretsar just nu kring jobb, träning, kost, förberedelser för resan osv..
Med andra ord kommer bloggen lite i skymundan men antar att de flesta av er har semester och inte hänger mycket framför datorn ändå?

I lördags hängde vi en stund på stranden, därefter slappade vi lite innan vi gick och spelade tennis. Kvällen avslutades med en promenad och film.

I söndags och igår jobbadej ga hela dagen, tränade på och hann inte med mycket mer.
På jobbet har vi så varmt att vi måste ha en fläkt på bordet vilket har resulterat i att min nacke numera total strejkar! Igår hade jag så ont att jag inte kunde röra min hals/nacke och inte vrida på huvudet mycket alls...

Smörjde in med voltaren och tog en alvedon, idag känns det pyttelite bättre men inte mycket... har fortfarande som en bölt på halsen/nacken.
Så nu blir det inge mer fläkt för mig, får sitta och svettas som en gris helt enkelt...

Nu sitter jag och äter lunch och sen tänkte jag faktiskt cykla till centrum. Strosa runt lite i min ensamhet och njuta, jag gillar att vara själv emellanåt :)
Tänkte köpa nåt gott till middag ikväll till mig och C, får se vad jag hittar...

Imorgon "flyttar" vi till min moster för dom åker på semester så då kommer vi närmare stan och kan gå ut och äta middag och ta ett glas vin. När vi bor här ute är vi så beroende av bilen eller att nån kommer och hämtar oss...
Vi komer bo där fram tills vi åker till Spanien.

Sol vind och vatten

Hej solstrålar!!

Hur mår ni?
Jag mår toppen! Har kommit hem nyligen från en halvdag på stranden. Vi avvaktade under förmiddagen ifall det skulle spricka upp mer eller om det skulle mulna på mer men vid 1 begav vi oss mot stranden. Satt i våra brassestolar och lapade sol, pratade, läste bok och jag gick till och med och badade!

Underbart i vattnet där, det är en vik som blir väldigt varm på sommaren så det kryllar av människor men plats finns det alltid om man vill...

Igår hängde jag emd miss D hela dagen. Låg och solade en stund men det blev på tok för varmt så vi låg bara en liten stund. Sen deckade vi i 2 timmar!!! i soffan framför tv:n. Snacka om att vara två tröttmössor haha

På kvällen åkte vi till min kusin och hennes Magnus för att äta middag. Efter middagen och prat tog vi på oss skorna och gick ut på en promenad. Vi gick längst kungsholmsstrand och sen stannade vi vid en lekplats och gungade lite haha.

Vi gick vidare och satte oss på en uteservering, satt inte så länge för det var fullt med mygg och började blåsa en del.
Vid 23.30 tackade vi för oss och åkte hem igen. Tack för en trevlig kväll!

Multitasking

Hej hej och god morgon!

Sitter och kör lite allt i ett här.
Försöker få håret att torka, målar naglarna, bloggar och äter frukost! Vi tjejer vi kan ;)

Har inte uppdaterat på två dagar, har bara jobbat och jobbat så det har inte funnits något roligt att skriva om!

Idag ska jag till miss D, vi tänkte lägga oss någonstans och sola. Ikväll ska vi hem till min kusin och hennes sambo på middag!

Tar med mig kameran och hoppas på att komma ihåg att fota lite också ;)

Ha en underbar fredag!

You smell lovely

Igår köpte jag dessa två duschkrämer som doftar ljuvligt

Den ena är med granatäpple och mynta och den andra är med plommon och örsbärsblom

Nu kommer jag lukta massa mums efter duschen ;)

Shoppingen igår

Sådär ja, då tänkte jag visa det jag kom hem med från stan igår som jag köpt till mig själv.
Till C köpte jag en tröja, strumpor och ett par byxor men dom hoppas jag över att fota ;)

Dom här två topparna hittade jag på Cubus. Fina rea fynd enligt mig!

Det här linnet hittade jag på Vila. Köpte även en svart omlott kjol där men det är svårt att fota den, ni får se när jag har den på mig istället.

Bjuder på en dålig outfit bild från igår (kanske dags att tvätta spegeln?)

Prickar av

Har prickat av min to do list och har belönat mig med en lååång dusch. Fixat pedikyr och tvättat håret, underbart!

Hann även sy C´s byxor och fixa hans badbyxor så nu blir han nog glad när han kommer hem :)

Vad ska jag göra nu då?
Ska börja smått laga mat snart, blir kyckling och ris för mig och spagetti och köttfärssås till resten av familjen.

Vill hitta på något men finns inte mycket att göra...
Vad hittar ni på?

16 dagar kvar till Marbella, längtar!!

Födelsedagspresent

I lördags fick C sin födelsedagspresent i förskott, egentligen fyller han inte förren i augusti men jag är ju så dålig så jag kan inte hålla mig ;)
Han visste inte om att jag hade beställt en men jag kände att det var lite långt att vänta till hans födelsedag, tror han gärna vill använda den under semestern.

Behöver ju inte poängtera hur glad han blev min älskade

Jag måste ju vara världens snällaste flickvän ;)

Tråktisdag

Hej hej!

Vilken sjuuukt tråkig dag det här är!! Har slösurfat runt på diverse sidor på nätet och inte gjort mycket mer...
Ska strax sätta igång med allt jag ska göra idag.

Har egentligen ingen lust (som vanligt) men tänkte att om jag gör det nu så kan jag vara helt ledig sen utan att behöva tänka på det..

Uppdaterar lite senare

I love this city

Hej hej!

Idag har jag hängt med miss D hela långa dagen! Jätte mysigt att kunna gå runt och umgås en hel dag utan att tänka på massa tider och jobb.

Vi åkte efter lunchen in till stan. Strosade runt i butiker i ca 4 timmar innan vi satte oss på tunnelbanan heeelt utmattade haha. Det tar på krafterna att shoppa ;)

Jag hittade lite fynd jag ska fota ikväll och visa er imorgon!

Nu ska jag duscha av mig svetten från kvällspromenaden och sedan slänga mig i säng väldigt tidigt. Är trött idag, beror nog på dålig sömn i kombo med det här pissiga vädret...

Bloggar mer imorgon då jag kommer spendera dagen hemma, har en del saker jag måste fixa klart så det står på prio 1 och imorgon går jag inte och lägger mig innan det är klart!

Ses imorgon, sov gott

Manic monday

Good morgon!

Har ni sovit gott?
Själv har jag sovit underbart men kort!
Kom i säng sent så det blev inte alltför många timmar sömn tyvärr, men det är ingen fara.

Idag är jag ledig, ska hänga med miss D, åker nog in en sväng till stan och kikar. Jag letar efter lite fler linnen till sommaren, lite slappa i snygga färger hade jag velat ha. Några tips?

Bäst att äta frukost och göra mig i ordning så jag kommer iväg när C ska till jobbet.
Tar med mig kamera så uppdaterar jag sen :)

Bea

I got sunshine in my mind

Eftersom vi kommer att vara borta större delen av dagen på kalas tänkte jag buda på få bilder från igår.

Igår åkte vi till stranden efter en del velande, väderprognosen hade sagt regn och det var väldigt kvavt ute precis som om det var åska på väg. Men sedan tänkte vi att hey om det åskar är det bara att åka hem igen men tji fick vädergudarna.

Solen strålade från en klarblå himmel och vi fick några härliga timmar på stranden!
Vi till och med badade för första gången i år! Då gills det inte när vi doppade benen i Halmstad, nu doppade vi hela kroppen så det blev ett riktigt bad. Idag var det heller inte så kallt som det har varit hittills

Hoppas vi får många fina dagar som denna :)

The royal wedding

Hej!

Då har furste Albert gift sig med Charlene Wittstock.
Självklart var jag tvungen att kika för att hitta lite inspiration till nästa sommar!

Det jag var mest nyfiken över var hennes klänning, efter att ha blivit besviken på Kates klänning på det brittiska bröllopet hoppades jag på något utöver det vanliga!

Men vad såg vi?
En "kopia" av kronpinsessan Victorias klänning?
Var dom inte väldigt lika?
Det enda som skillde var ju att Victoria hade ett "bälte" i midjan och inga stenar broderade... Båda hade långa släp och likadant sytt över axlarna...

Med andra ord blev jag lite besviken!
Det jag däremot tyckte väldigt mycket om var hennes hår! Fin uppsättning som var klassisk men ändå annorlunda med spännet i strass.

Fick lite inspiration men om vad säger jag inte ännu ;)

Still nothing

Hej igen!

Vi sitter här hemma och vet inte vad vi ska göra haha

C hade ett förslag: tennis

Jag tackade vänligt nej, det är ju svinkvavt ute, vill han att jag ska få andnöd eller?

Ett annat förslag är ju stranden

Vet dock inte vad jag känner för det, alltid mysigt men det är inte jätte soligt, mest disigt och väldigt kvavt

Vilka I landsproblem vi har idag haha
Ibland är det faktiskt skönt att inte ha större problem än så ;)

Vad hittar ni på?

Happy saturday

God morgon!

Har iofs varit vaken sedan 05.10 ;)
Är det verkligen normalt att gå upp och powerwalka innan 6 på morgonen en ledig lördag? Haha vad gör man inte för rutinerna ;)

Nu är jag hemma, har hunnit vila några timmar, ätit frukost och tvättat håret. Har redan sett solen stråla som aldrig förr och nu gå i moln så det kanske är dags att ta av sig sin bikini?

Vet inte alls vad dagen har att bjuda på, hoppas på att R ska ringa och mötas upp men vi får se..
Vad ska ni solstrålar göra idag?

Working 9 to 5

Jag önskar det vore så väl!
Sitter på jobbet och har ett arbetspass på 12 timmar, 8-20 men sen är jag härligt ledig till onsdag!
Ska verkligen njuta om det blir fint väder!

Imorgon ska jag förmodligen träffa R och hämta C´s tidiga födelsedagspresent
På söndag är det kalas för min guddotter
På måndag ska jag hänga med Miss D och tisdag är än så länge oplanerad!

Kommer bli underbara dagar oavsett väder och vind.

Hinner inte skriva så mycket mer nu, på återseende